2012. október 28., vasárnap

Nyaralás !!! Indulunk !

Idén is hosszas fejtörést jelentett, mire kitaláltuk, hogy hova is menjünk nyaralni.
Nagy örömömre szolgált, hogy Orsi bevállalta a szervezést.

Mivel végre felszerelkeztünk egy megfelelő méretű autóval, úgy gondoltuk, hogy a tavalyival szemben idén kényelmesen tudunk majd utazni, és minden félét magunkkal vihetünk. Ezért Francia országot, Provence környékét céloztuk meg a levendula beérésének idején, és olyan sok hely és irány látogatása volt tervben, hogy azok csökkentése volt a fő probléma.
A nagy autót úgy vettük, hogy kuplung cserére szorult, de nem tudtuk, hogy a téli gumi garnitúra után a nyáriról is kiderül, hogy cserére szorul, és nem számítottunk arra sem, hogy a másik autón is hasonló költségek várhatóak, és ez a kettő kiadás csoport eléggé megnyirbálta a lehetőségeinket.
Tehát ahhoz, hogy Francia országba utazhassunk, karban tartottuk a járműparkot, és azért nem tudtunk oda menni mégsem.

Maradt Horvát… már megint. Nem rajongok ezért az országért, mert zavar a beton és rozsda, a magas árak mellett kopár környék, tömeg, és mostanra számomra igen kevés újdonságot hordoz. Tehát nem örültem igazán, hogy megint ide jutunk, de tény, hogy az anyagi korlátok mellett az időzítés is lecsökkentette az esélyünket a nyaralásra, szóval örültem végül, hogy egyáltalán mentünk. Tudtam örülni annak, hogy a gyerekekkel és a kedvesemmel lehetek végre hosszabban, és az is nagyon megdobta a hangulatomat, amikor kitaláltuk, hogy mindezt campingben fogjuk tölteni, mert a sátrazás élménye, a nomád jelleg nekem nagyon kis gyermek korom óta az életem része, és így megfelelően kellemes emlékekkel párosulva az egyik kedvenc időtöltésem.

Az aprólék már régóta számolta a napokat, és nagyon várták, hogy induljunk. Én is izgalommal vártam a nagy autó örömét, és egy újabb fotó túra lehetőségét, melyet azokkal tölthetek, akikkel a csend is csodás. Orsi bevásárolt az útra, és feltúrtuk a régi camping cuccaink nagy részét. Volt amit nem találtunk, de rég elveszettnek hitt dolgok is előkerültek.
Társasjátékok, búvár felszerelések, tollas, frizbi, matracok, finomságok… nem volt esélye a rossz eredménynek, főleg, hogy igen jó időt mondtak.
Indulás előtt este, már kupacban állt a hatalmas mennyiségű cucc. A gyerekeknek is mindegyiknek saját kofferje volt, nekünk is, és egy ilyen campingezésnél mindent magunk viszünk, a sátortól, a pohárig, azaz hatalmas mennyiségű dologgal kell készülni. A kupac hordásánál a gyerekek is nagy örömmel segítettek, és én megnyugodva láttam, hogy nincs szükség a tető csomagtartóra, mert a hatalmas raktér úgy nyelte a cuccot, hogy semmit sem kellett a lábak alá, fülünk mögé, ülés alá, fogunk közé tenni.

Reggel aztán az ébredést követően, izgalommal teli sürgés-forgás váltotta fel, mindenki tűkön ült, hogy indulhassunk már. Becsatolták magukat a srácok, noha a cucc egy jelentősebb része még kinn volt, de hipp-hopp bepakoltunk, és már indulhattunk is.

Az autópályánkon nem kis tömeg volt, és többen igen veszélyesen szlalomoztak, így igyekeztem defenzíven venni a kilométereket, de ilyenkor mindig van pár –többnyire Román- aki az autópályán kíván kompenzálni. Tavaly év végén 3 is okozott nagyon veszélyes baleset közeli helyzetet egy út alatt, mind román. Örültem is, hogy most nem a fő áramlási útvonalukon haladtunk, és nem kellett összemérni egyikkel sem a lóerőket.
Az utazás nagyon kellemesen telt. Ez a hatalmas bálna csöndesen duruzsolva, kényelmesen hajózva úszott a pályán állandó sebesség mellett olyan kényelmet biztosítva, hogy a 8 órás út végén sem éreztem magam különösen fáradtnak. A gyerekek is egészen jól bírták dacára annak, hogy a mobil dvd a tavalyihoz hasonlóan, már az első métereken feladta a szolgálatot, így nem volt hosszú távú figyelem elterelés.

A forgalom egészen jó volt, csak Zágráb körül van állandó dugó a beléptető kapuk miatt, és utána még vagy 50-100km lépésben/alacsony sebességgel telt. Utána viszont lehetett haladni, és ugyan a mobil gps-ünk megdöglött, az autóba épített gyári szépen funkcionált, és házhoz vitt.
Otthon 18 fokra hűlt a nagy kánikula időszak után, ezért az itt talált 36 fok eléggé mellbe vágott, és a hosszú nadrágomat is sikítva hajítottam el. A campinget azonnal megtaláltuk, és a térképen jelölt helyeket végigjárva ki is választottunk egy félig árnyékos, sík területet, amin elfért az autó is, és a hangár is amit sátor néven magunkkal cipeltünk. A gyerekek a csobbanást sürgették, mi viszont a sátrat akartuk először felállítani, ami a nagy melegben és tűző nap alatt, egyáltalán nem volt egyszerű művelet, noha az építés módja pofon egyszerű. Többször majdnem elájultam, de haladtunk, és egy kedves olasz szálló társ kölcsön rettenetes kalapácsával átütve a kőkemény és kavicsos talajt, viszonylagos biztonsággal sikerült rögzíteni a hangárt a „kősivatag” szerű talajon, mely humuszról még nem hallott.

Ekkor már mi is vízért és hűsítő habokért könyörögtünk, így gyors lépésekkel közelítettük meg az 50m-re eső saját partszakaszt, ahol ugyan apró kavicsos a strand, de legalább tisztának látszik a víz, és így a gyerekek nem riadtak vissza, és kismozdonyként gázoltak az új kavics álló tengeri cipőikkel a habok közé. Minket sem kellett kétszer kérni, és nem sokkal később már együtt pancsoltunk a meleg vízben, az alig zsúfolt strandon.

Bálinttal a parti kavicson ücsörögtünk, majd hason fekve hagytuk, hogy körbe nyaldossanak a hullámok, amíg Orsi a nagyokkal merészkedett még mélyebbre.
Amikor utánuk mentünk, felvettem neoprén búvárcipőmet, hogy az esetleges tengeri sün támadások ellen védve legyek, de kezdeti önbizalmamat azonnal agyonverte egy sikeres kamikaze, akire oldal irányú csúszással sikerült rátaláljak. Szerencsére a szivacsos anyagot csak 5-6 tüske ütötte át, és azok beletört tüskéit is viszonylag könnyen eltávolítottuk aztán, de meg volt a „VIGYÁZZ” élmény !
A nap szépen lassan elbújt a hegyek mögé, és ezzel együtt a fényerő is csökkenőbe váltott. Sajnos a hőmérséklet nem, és így izzadtunk mint a ló, de legalább volt ok, hogy mitől dőljünk ágynak, és aludjunk jól az éjjel.
Elindultunk egy kis környékbeli sétára, hogy felfedezzük a helyi adottságokat, és belekóstolhassunk a helyi konyha művészet néhány fogásába, de nem nagyon találtunk zsúfolt turista kiszolgáló egységeket, ami nagyon pozitív csalódás volt, hiszen sem tömeggel, sem gagyi árusokkal, sem zajjal, kosszal, stb. nem kellett szembesülnünk, bár azzal igen, hogy 1db étterem lett az egyetlen találati eredményünk, és ez nem csak az éttermek keresését foglalta magában.

Itt aztán tábort is vertünk, és mindenféle finomságokat rendeltünk drága pénzen, melyeket a gyerekek aztán konzekvensen nem ettek meg. Ez kicsit rossz hangulatba hozott, de a mi hasunk megtelt, a tárcánk könnyebb lett, tehát indulhattunk haza. Bálint babakocsiban utazva, Marci gyalog pattogva, Édua pedig a rollerén.
Haza érve a gyerekekkel a közeli vizes blokknál megfürödtünk (sajnos már elfogyott a meleg víz addigra), és a szépen berendezett sátorban átálltunk az éjszakai üzemmódra. A gyerekek kajütjében (4 személyes sátor rész) lapra szereltük a srácokat, és reménykedtünk, hogy hamarosan elalszanak.
Ennek reményében kis altató éneklés, majd hosszas, csendes mese mesélés következett, aminek eredményeképpen tényleg hajlandóságot mutatott a liliputi nép, hogy fejüket álomra hajtsák.
Nem úgy mi, akik a sátor előtt pokrócot terítve, hosszan néztük a csillagokat, beszélgettünk, kacarásztunk, és nem utolsó sorban elfogyasztottunk két egész zöld belű dinnyét is. Mikor már mi is teljesnek ítéltük a napot, és levezetve a hosszú utazást, és kapkodós érkezést, megkerestük a kisebb fülkét (3 személyes lakosztály), és magunk is bezuhantunk az álmok országába.
Éjjel szerencsére némi eső is esett, és ezzel a légmozgás és hőmérséklet kellemesebbé tette az éjszakánkat, de kb. ruha és takaró nélkül, így is igen fullasztónak bizonyult az éjjel.